Zaległości publikacyjne, cz. 2

trajektorie copyZbiór tekstów podsumowujących II Zjazd Kulturoznawczy „Więcej niż obraz. Kultura współczesna i jej badanie” z 2013 roku wciąż jeszcze jest (na finiszu) w Wydawnictwie Katedra, ale ukazał się już tom z artykułami, które powstały na kanwie panelu „Obrazy nomadyczne i postobrazy”. Książka Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej pod red. Ryszarda W. Kluszczyńskiego i Dagmary Rode wyszła (już chwilę temu) w Wydawnictwie Uniwersytetu Łódzkiego.

Nakład, niestety, wyczerpany (tak przynajmniej informuje wydawnictwo), ale plik mojego rozdziału Obraz nie jest rzeczą, do ściągnięcia tutaj.

Trochę hardkorowej teorii (bo to mniej więcej fragment mojej książki habilitacyjnej) jeszcze nikomu nie zaszkodziło 🙂 Poważniej mówiąc, uważam, że w dobie mediów sieciowych, wzmożonych przepływów zawartości oraz komunikacyjnych wiązek technologicznych, których celem nie jest reprezentacja (tym jest internet rzeczy) bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy teorii obrazu, która zrywa z reprezentacjonistycznymi przyzwyczajeniami tradycyjnych badań nad kulturą audiowizualną. O tym będzie książka (którą właśnie piszę). Ten rozdział wyjaśnia, dlaczego sięgam do m.in. do Gilberta Simondona, francuskiego filozofa technologii, którego myśl (niesłusznie) była niemal zupełnie pomijana w kręgu anglojęzycznym, a ostatnio przeżywa wyraźny renesans.

I jeszcze spis treści:

Trajektorie obrazów Spis treści copy 2

Reklamy

About nytuan

Moje oficjalne bio akademickie: Dr Anna Nacher – asystent w Katedrze Mediów Audiowizualnych Instytutu Sztuk Audiowizualnych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na teorii mediów w perspektywie kulturoznawczej, studiach genderowych, antropologii audiowizualności, nowych zjawiskach w kulturze współczesnej, przemianach związanych z procesami globalizacyjnymi. Aktualne tematy badań własnych: analiza przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji (przestrzeń hybrydowa, locative media), praktyki dyskursywne Internetu drugiej generacji (folksonomia i architektura informacji). Prowadzi także zajęcia na Podyplomowych Studiach z Zakresu Gender. Pasjonuje się muzyką współczesną i elektroniczną (zwłaszcza elektroakustyczną, improwizowaną i awangardową wokalistyką), w wolnych chwilach prowadzi własny projekt muzyczny. Wolny czas najchętniej spędza podróżując na rowerze bądź uprawiając trekking w górach Europy i Azji. Miłośniczka przestrzeni wielkomiejskich i dzikiej przyrody. W 2006 roku obroniła (z wyróżnieniem) na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej doktorat dotyczący kategorii gender w telewizji. Autorka książki Telepłeć. Gender w telewizji doby globalizacji, Kraków 2008: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Inne ważniejsze publikacje: Reality TV niebezpieczne związki z rzeczywistością [w:] Rzeczywistość a dokument, red. M. Miśkowiec, M. Kozień-Świca, Kraków 2008: Muzeum Historii Fotografii; Cyborg jako kłącze – polityka produktywnych sprzeczności [w:] red. Radkiewicz M., Gender – konteksty, Kraków 2004: Rabid, “Przygody nowoczesności poza euroamerykańskim centrum” [w:] „Przegląd Kulturoznawczy” nr 3 / 2007, “Pasaże ekstazy” [w:] „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 2 / 2007; „Kulturoznawstwo – studia nad płcią. O potrzebie aliansu” [w:] „Kultura Współczesna”, nr 2 (52) / 2007, „Zagubiony w gatunkowym labiryncie – kilka uwag o modelu analizy gatunkowej w telewizji” [w:] „Kultura Popularna”, nr 1 (15)/2006. Aktywna także jako tłumaczka tekstów anglojęzycznych z zakresu teorii mediów, teorii gender i kulturoznawstwa. Od roku 2007 uczestniczy w dwuletnim ministerialnym projekcie badawczym „Miasto w sztuce – sztuka miasta: analiza kulturowa przestrzeni miejskich przełomu XX/XXI w.” Studentów uczestniczących w prowadzonych przeze mnie kursach zapraszam z korzystania z materiałów zamieszczonych na https://nytuan.wordpress.com oraz do współtworzenia bloga.

Posted on 27/07/2015, in publikacje and tagged , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s