Re:live 2009

Interesująca konferencja zapowiada się w przyszłym roku w Melbourne (strasznie daleko, niestety): „Media Art History 09, Re:live” . Jak piszą organizatorzy: „The event follows the success of the two previous Media Art History conferences, re:fresh (Banff 2005) and re:place (Berlin 2007). The conference series is an initiative of Leonardo/ISAST (International Society for Art, Science and Technology) whose International Advisory Committee will publicise the event and referee papers.” Chairs piastują: dr Paul Thomas oraz prof. Sean Cubitt. Rok temu uczestniczyłam jako słuchaczka w konferencji berlińskiej w 2007 roku i rzeczywiście jest to przedsięwzięcie gigantyczne, trzy dni wypełnione od rana do wieczora, 10 paneli oraz kilka bardzo interesujących imprez towarzyszących, jak eventy w TESLA Media>Art>Lab czy wystawa „From Spark to Pixel” w MArtin-Gropius-Bau. Podczas tak dużej konferencji nie sposób wziać udział we wszystkich zdarzeniach, zwłaszcza, kiedy panele rozgrywają się równolegle. Ponieważ dotarłam z jednodniowym opóźnieniem, praktycznie cały pierwszy dzień odpadł, ale i tak udało mi się wysłuchać kilku bardzo inspisrujących wystąpień. Te najbardziej interesujące to wykład Siegfrieda Zielińskiego („On Deep Time Relations Between Arts, Sciences and Technologies – Questioning the Established Concepts of Media”), referat Michaela Darrocha (z którym spotkałam się zresztą na konferencji w Montrealu) i Janine Marchessault („Anonymus History as Methodology: The Collaborations of Sigfried Giedion, Jacqueline Tyrwhitt, and the Explorations Group”), Erkki Huhtamo („Intercultural Interfaces: Correcting the Pro-Western Bias of Media History”), Cynthii Ward („Minding Realities: Geometries of Cultural Cognition”) czy Kristofera Gansinga („Humans Thinkng like Machines – Incidental  Media Art in the Swedish Welfare State”). Szczególnie odświeżającycm zdarzeniem był natomiast patafizyczny performance konferencyjny Briana Reffina Smitha („Hijack! How the Computer Was Wasted for Art”), którego grę natychmiast zresztą podchwyciło audytorium. Zastanawiałam się, jak zostałoby przyjęte zblendowanie papierowej wersji referatu na którejś z naszych konferencji:-) Poszczególne abstrakty są zresztą dostępne w archiwum, ale niewiele powiedzą o atmosferze całego zdarzenia, które odbywało się w znanym mi z innych wydarzeń (raczej muzycznych) Haus der Kulturen der Welt w Berlinie.

Konferencję berlińską współorganizował Danube University w Krems i z razji badawczych zainteresowań tego ośrodka wiele referatów mieściło się w ramach nowego podejścia badawczego , uprawianego głównie w Europie i znanego jako archeologia mediów. Więcej na ten temat już wkrótce, mam nadzieję.

Reklamy

About nytuan

Moje oficjalne bio akademickie: Dr Anna Nacher – asystent w Katedrze Mediów Audiowizualnych Instytutu Sztuk Audiowizualnych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na teorii mediów w perspektywie kulturoznawczej, studiach genderowych, antropologii audiowizualności, nowych zjawiskach w kulturze współczesnej, przemianach związanych z procesami globalizacyjnymi. Aktualne tematy badań własnych: analiza przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji (przestrzeń hybrydowa, locative media), praktyki dyskursywne Internetu drugiej generacji (folksonomia i architektura informacji). Prowadzi także zajęcia na Podyplomowych Studiach z Zakresu Gender. Pasjonuje się muzyką współczesną i elektroniczną (zwłaszcza elektroakustyczną, improwizowaną i awangardową wokalistyką), w wolnych chwilach prowadzi własny projekt muzyczny. Wolny czas najchętniej spędza podróżując na rowerze bądź uprawiając trekking w górach Europy i Azji. Miłośniczka przestrzeni wielkomiejskich i dzikiej przyrody. W 2006 roku obroniła (z wyróżnieniem) na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej doktorat dotyczący kategorii gender w telewizji. Autorka książki Telepłeć. Gender w telewizji doby globalizacji, Kraków 2008: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Inne ważniejsze publikacje: Reality TV niebezpieczne związki z rzeczywistością [w:] Rzeczywistość a dokument, red. M. Miśkowiec, M. Kozień-Świca, Kraków 2008: Muzeum Historii Fotografii; Cyborg jako kłącze – polityka produktywnych sprzeczności [w:] red. Radkiewicz M., Gender – konteksty, Kraków 2004: Rabid, “Przygody nowoczesności poza euroamerykańskim centrum” [w:] „Przegląd Kulturoznawczy” nr 3 / 2007, “Pasaże ekstazy” [w:] „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 2 / 2007; „Kulturoznawstwo – studia nad płcią. O potrzebie aliansu” [w:] „Kultura Współczesna”, nr 2 (52) / 2007, „Zagubiony w gatunkowym labiryncie – kilka uwag o modelu analizy gatunkowej w telewizji” [w:] „Kultura Popularna”, nr 1 (15)/2006. Aktywna także jako tłumaczka tekstów anglojęzycznych z zakresu teorii mediów, teorii gender i kulturoznawstwa. Od roku 2007 uczestniczy w dwuletnim ministerialnym projekcie badawczym „Miasto w sztuce – sztuka miasta: analiza kulturowa przestrzeni miejskich przełomu XX/XXI w.” Studentów uczestniczących w prowadzonych przeze mnie kursach zapraszam z korzystania z materiałów zamieszczonych na https://nytuan.wordpress.com oraz do współtworzenia bloga.

Posted on 19/11/2008, in konferencje and tagged , . Bookmark the permalink. 2 Komentarze.

  1. Bardzo dziękuję, właśnie tych linków nie mogłam odnaleźć w swoich zasobach, a pamiętam, że kiedyś tam zaglądałam.

    Polubienie

  2. malpawalewska

    No to jeszcze moje 3 grosze – malpawalewska rules 🙂
    Otóż w sieci znajduje się dość wyczerpujące sprawozdanie z tego wydarzenia, sporządzone przez pracowitych jak mrówki studentów MediaArt History na uniwersytecie w Krems. Gdyby ktoś był ciekaw, to podaję link na nettime.org:

    http://www.nettime.org/Lists-Archives/nettime-see-0802/msg00001.html

    oraz moje własne sprawozdanie z panelu poświęconego ZSRR i Rosji na mediaarthistory.org:

    http://www.mediaarthistory.org/replace/reviews/review_p8_Walewska.pdf

    (możecie się pośmiać z mojego angielskiego 🙂

    Pozdrawiam!

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s