wykład 3. Web 2.0: między strategią marketingową, modą a rewolucją?

Najbliższy wykład chciałabym poświęcić wprowadzeniu w temat Internetu nowej generacji, określanego także jako Web 2.0. W ciągu kilku ostatnich lat pojęcie zdążyło się już dobrze zadomowić… no właśnie, gdzie? W jaki sposób używamy tego terminu i co on oznacza? Kto się nim posługuje i po co? Mam nadzieję, że tytuł tego wykładu oraz postawione pytania sprowokują do refleksji i dyskusji, zwłaszcza po pewnej dawce wiedzy na temat pojęcia mediów taktycznych (czy można praktyki Web 2.0 widzieć jako  przykładmediów taktyczych?). Pomocne w debacie będą zwłaszcza oba artykuły Tima O’Reilly (linki dostępne z poziomu opisu kursu i bibliografii), a także dyskusja z jego bloga. Z pewnością przyda się także spora doza praktyki, czyli od MySpace, przez Flickr, Picasę, Last.fm po Facebooka. To tylko najbardziej oczywiste przykłady. Podczas kolejnych zajęć poświęcimy nieco czasu na dokładniejsze przyjrzenie się Web 2.0, a więc przedmiotem naszego zainteresowania będzie kolejno: blogosfera (i praktyka blogowania), folksonomia i wreszcie społeczności.

Na zachętę filmik:

I jeszcze jeden, który jest bardzo informacyjny:

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “wykład 3. Web 2.0: między strategią marketingową, modą a rewolucją?

  1. Tak bardzo przyzwyczailiśmy się do tego, jaki jest dziś internet, że czasem jak słucham o web 2.0 to wydaje mi się, ze nie ma właściwie o czym mowić, ze wszystko jest bardzo znajome. Ale super egzotyczny wydał mi się kiedyś ten film – web 1.0 w pelnej krasie 🙂 Polecam!

    http://waxy.org/2008/06/the_machine_that_changed_the_world_the_world_at_your_fingertips/

    PS> Gość w kapeluszu, który łaczy sie przez modem jest najlepszy:)

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s